З метою запровадження дієвого механізму контролю обігу товарів та обсягу доходів суб’єктів спрощеної системи оподаткування та виведенню з тіні ряду великих та середніх торгівельних компаній, які зловживають спрощеною системою оподаткування, депутатами розроблено два законопроекти:

№1073 “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг” та № 1053 “Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг”.

 

Через шість місяців після опублікування змін до ПКУ (законопроект № 1073) використовувати РРО будуть ФОПи (за виключенням 1 групи), обсяг доходу яких протягом календарного року перевищує 1 млн. грн, та підприємці - єдинники 2 - 4 груп (незалежно від обсягу доходу), які здійснюють:

  • реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;
  • реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
  • реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних  послуг у сфері охорони здоров’я;
  • реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
  • реалізацію уживаних товарів;
  • діяльність із забезпечення стравами та напоями (в тому числі діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування, постачання готових страв, обслуговування напоями, діяльність у сфері громадського харчування, якщо така діяльність є іншою, ніж визначена пунктом 11 статті 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»;
  •  діяльність туристичних агентств, туристичних операторів, надання інших послуг бронювання та пов'язану з цим діяльність;
  •  діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування;
  • реалізацію деталей та приладдя для автотранспортних засобів при продажу яких застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій є обов’язковим відповідно до переліку, який затверджується Кабінетом Міністрів України.

Ця норма буде діяти тимчасово до 31 грудня 2020 року.

З 1 січня 2021 року використовувати РРО будуть зобов'язані всі ФОПи - єдинники 2 - 4 груп незалежно від обраного виду діяльності та обсягу доходу.

 Крім того, передбачено:

  • запровадження механізму компенсації вартості покупки споживачам (покупцям), які виявлять порушення встановленого порядку проведення розрахунків при придбанні товарів (послуг) вартістю понад 100 гривень та направлять відповідну скаргу до контролюючих органів (тобто створення мотивації для покупців в сприянні контролю за дотриманням вимог законодавства про здійснення розрахункових операцій);
  • запровадження інформаційної системи в межах електронного кабінету, за допомогою якої може бути перевірена автентичність отриманого покупцем в пункті продажу товарів розрахункового документа, оформлена скарга на продавця товарів за порушення порядку проведення розрахункових операцій та в режимі реального часу відстеження руху такої скарги через контролюючий орган;
  • запровадження дворівневої системи перевірок поданих покупцями (споживачами) письмових звернень чи скарг засобами порталу перевірки розрахункових операцій, а саме: на першому рівні проводиться камеральна перевірка поданого звернення; на другому рівні - у випадку не підтвердження продавцем факту продажу товарів (послуг) покупцю в ході камеральної перевірки чи неявки його для її проведення  призначається фактична перевірка дотримання всіх вимог законодавства про застосування РРО, оприбуткування товарів та обліку їх руху, дотримання порядку ведення касових операцій;

 Також пропонується внести ряд змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (законопроект № 1053):

  • підвищення відповідальності за порушення встановленого порядку проведення розрахункових операцій при здійсненні торгівельної діяльності;
  • запровадження програмних РРО, що надає суб’єкту господарювання право обирати класичний РРО чи програмний РРО в залежності від його потреб та фінансових можливостей;
  • спрощення процедури реєстрації РРО  - її проведення засобами Електронного кабінету без подання реєстраційних документів, а лише шляхом отримання фіскального номеру, який ідентифікує програмний РРО, у інформаційній системі контролюючого органу;
  • здешевлення процесу застосування РРО за рахунок виключення необхідності отримання еквайєрингових послуг, послуг ЦСО, укладання відповідних договорів, придбання класичного РРО, який на теперішній час є високовартісним;
  •  фіскалізація розрахункових операцій, що проводяться через програмні РРО, на фіскальному сервері контролюючого органу, що дозволить легалізувати розрахункові операції;
  •  запровадження технологій захисту даних про проведені розрахункові операції, що відповідають Закону України «Про електронні довірчі послуги»;
  • контроль з боку суспільства за легалізацією розрахункових документів, що підтверджують проведення розрахункових операцій.

Журнал "ЗОВНІШСЕРВІС"

Slider