indexПідприємці вважають, що електронна система ProZorro суттєво (27%) або частково (53%) зменшує корупцію в державних закупівлях. Якщо за традиційної “паперової” системи з корупцією стикалися 54% бізнесменів, то за системи ProZorro цей показник зменшився до 29%. Про це свідчать результати опитування*, яке було проведено за підтримки USAID і презентовано у Kyiv Smart City Hub.

Під час дослідження бізнесмени порівнювали старі “паперові” тендери та нову електронну систему на предмет корупційної складової та умов доступу до торгів. Отримані результати свідчать, що з впровадженням ProZorro довіра бізнесу до державних закупівель зросла. В цілому підприємці активно користуються системою ProZorro: участь в закупівлях брали більше 80% респондентів. При цьому 64% з них брали участь в закупівлях вже більше трьох разів. Значний процент опитуваних (80%) зазначили, що ProZorro забезпечує простоту оформлення документів і значною мірою вирішує проблему відкритості, доступності та чіткості інформації про конкурс (68%) та про вибір переможця (57%).

Використання системи ProZorro є обов’язковим для всіх закупівель вартістю від 200 тис. грн для товарів і послуг, та від 1,5 млн грн – для робіт. Якщо предмет закупівлі має вартість від 50 тис. грн до 200 тис. грн, то замовник зобов’язаний або провести закупівлю через систему, або завантажити в неї детальний звіт про закупівлю. Однак Міністерство економічного розвитку і торгівлі наполегливо радить використовувати ProZorro навіть на закупівлях вартістю від 5 тис. грн, оскільки навіть на таких невеликих тендерах система продемонструвала високу ефективність у рамках пілотного проекту, що тривав близько року.

Як зазначила заступник генерального директора ДП “Прозорро” Надія Бігун, повернення довіри бізнесу до державних закупівель є одним з ключових завдань реформи. “Ми використовуємо всі сучасні маркетингові рішення, щоб донести до підприємців дуже просте повідомлення: правила в державних закупівлях змінилися. Завдяки ProZorro ви можете торгувати з Нафтогазом чи Укрзалізницею. Просто стдячи вдома із лептопом на колінах”, - підкреслила Надія Бігун, додавши, що ДП “Прозорро” і надалі буде проводити подібні опитування, щоб отримати зворотній зв’язок та коригувати маркетингові заходи.

Детальніше: http://bit.ly/2bkMBPF

Прес-служба / 22.08.2016

" "