Кабінет міністрів знову дозволив інспекторам Державної служби праці проводити інспекційні перевірки підприємців, хоча в травні Шостий апеляційний адміністративний суд скасував урядову постанову, що санкціонувала такі перевірки. Відповідне рішення уряд ухвалив на засіданні в середу 21 серпня.

Згідно з проектом постанови, інспектори праці мають право безперешкодно і без попереднього повідомлення в будь-який час доби (з урахуванням вимог законодавства про охорону праці) приходити з інспекційними візитами в будь-які виробничі, службові, адміністративні приміщення об'єкта відвідування, ознайомлюватися з будь-якими документами, ведення яких передбачено законодавством про працю і які містять інформацію про предмет перевірки.

Раніше Державна служба праці втратила можливість проводити інспекційні перевірки підприємців, оскільки 14 травня Шостий апеляційний адміністративний суд в ході розгляду позову голови Всеукраїнської громадської організації «Союз захисту підприємництва» Сергія Доротича скасував відповідну урядового постанову.

НБУ прокоментував проект змін до Інструкції № 492 щодо заборони використання поточних рахунків фізосіб-підприємців для власних потреб. У його повідомленні зазначається, що Інструкція № 492 вже передбачає, що фізособа-підприємець має відкрити у банку окремі рахунки для провадження підприємницької діяльності та для власних потреб.

На сьогодні така особа може витрачати кошти з підприємницького рахунка лише для підприємницької діяльності. Тому, на думку НБУ, ця норма (новий абзац третій п. 14 Інструкції № 492) носить технічний уточнюючий характер і, по суті, нічого не змінює для фізосіб-підприємців у зв’язку з таким. Згідно з Податковим кодексом (далі – ПК) банки зобов’язані надсилати повідомлення про відкриття або закриття рахунка платника податків – фізособи-підприємця до органу ДПС за місцем обліку платника (тобто надавати інформацію про всі рахунки платників – як відкриті для провадження підприємницької діяльності, так і для власних потреб).

Позиція ДФС ґрунтується на тому, що згідно з Господарським кодексом громадянин-підприємець відповідає за своїми зобов’язаннями усім своїм майном, на яке може бути звернено стягнення, для виконання його податкових зобов’язань. З огляду на це до проекту внесено уточнюючу норму, яка чітко розмежовує власні кошти від тих, що були отримані від підприємницької діяльності. 

Нацбанк підкреслює, що ця норма не забороняє фізособі-підприємцю після сплати всіх податків та зборів перерахувати кошти з поточного рахунка, відкритого для провадження підприємницької/незалежної професійної діяльності, на свій поточний рахунок, відкритий для власних потреб.

НБУ наголошує, що жодних обмежень щодо використання коштів за поточними рахунками в національній валюті фізосіб-резидентів, відкритими для власних потреб, не передбачається. Вони можуть здійснювати всі види розрахунково-касових операцій відповідно до умов договору та вимог законодавства, які не пов’язані з підприємницькою та незалежною професійною діяльністю. Остаточну версію змін до Інструкції № 492 буде ухвалено за підсумками громадського обговорення

Уряд схвалив розроблену Мінекономрозвитку постанову, якою затвердив правила страхування від комерційних та некомерційних ризиків, перестрахування та надання гарантій Експортно-кредитного агентства. Виконання рішення Уряду є продовженням комплексу заходів на підтримку експортерів української продукції (товарів, робіт, послуг) через інструменти страхування від комерційних та некомерційних ризиків, перестрахування та надання гарантій за договорами, які забезпечують розвиток експорту.

Детальні правила та положення про страхові тарифи, склад страхових резервів, правила їх формування та використання, стратегію та політику управління ризиками, процедури управління ними, перелік ризиків, їх граничні розміри, а також склад та форми звітності про діяльність Експортно-кредитного агентства будуть затверджуватися Наглядовою радою Агентства.

Довідково

Експортно-кредитне агентство є невід’ємною складовою системи підтримки розвитку експорту в Україні шляхом забезпечення фінансової підтримки українських підприємств відповідно до Експортної стратегії України: Дорожньої карти стратегічного розвитку торгівлі на період 2017-2021 років.

Комісія з формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу при Мінекономрозвитку розширила перелік техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок коштів державного бюджету України.

Ключовим критерієм отримання компенсації із бюджету на придбання сільськогосподарської техніки і обладнання, згідно з умовами програми, є ступінь локалізації її виробництва на території України до 60%.

Ознайомитись з оновленим переліком можна за посиланням.

Довідково.

Згідно з умовами бюджетної програми, до переліку включаються техніка та обладнання, ступінь локалізації виробництва якої перевищує 60 % (для самохідних та причіпних комбайнів, тракторів, інших самохідних енергетичних засобів сільськогосподарського призначення-самохідних оприскувачів та спеціальних автомобілів сільськогосподарського призначення у 55 %), що виробляються заводами-виробниками, які є резидентами України не менш як два роки та: питома вага витрат яких на оплату праці з урахуванням відрахування на соціальні заходи у складі собівартості виробленої (реалізованої - для суб’єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності) продукції становить не менш як 8 відсотків; здійснюють на території України технологічні операції, необхідні для виробництва техніки та обладнання; мають конструкторсько-технологічну документацію та/або зареєстроване право інтелектуальної власності на техніку та обладнання, відображене в балансі; здійснюють гарантійне і післягарантійне обслуговування техніки та обладнання.

За звітний період (з грудня 2018 по травень 2019 року) 2372 українським аграріям спрямовано 261,1 млн грн часткової компенсації вартості за купівлю 3993 одиниць української сільськогосподарської техніки та обладнання. Серед найбільших отримувачів компенсації від держави є, зокрема, сільгоспвиробники Вінницької області - 29,1 млн грн, Одеської області - 20,2 млн грн, Сумської області - 18,6 млн грн, Кіровоградської області - 18,2 млн грн та Миколаївської області  - 17,6 млн грн.

З касових документів прибирають реквізит «Код банку», а «картку зі зразками підписів» скасовують для клієнтів під час обслуговування банком їхні рахунки. Зміни вже затвердив НБУ постановою від 15.08.2019 р № 107, але запрацюють вони з 1 листопада і 1 вересня відповідно.

Також визначено, що банк буде задовольняти потребу своїх клієнтів в готівці, перш за все за рахунок власних надходжень і перерозподілу готівки у власній мережі, а в разі їх недостатності - купувати в уповноважених банках та інших банків і отримувати підкріплення готівкою в НБУ.

НБУ вводить контроль за якістю придатних до обігу банкнот гривні банку (філії, відділення), відсортованих автоматизованим способом на власному обладнанні для автоматизованої обробки банкнот.

МОЗ України затвердило новий перелік препаратів програми "Доступні ліки". Упродовж наступних шести місяців українці з серцево-судинними захворюваннями, діабетом 2 типу та бронхіальною астмою зможуть отримати 78 препаратів абсолютно безоплатно, ще 176 - з невеликою доплатою. 

До оновленого Реєстру лікарських засобів за програмою «Доступні ліки» увійшли 254 препарати. З них 78 пацієнти отримуватимуть безоплатно. Перелік безоплатних ліків збільшився майже на 20% у порівнянні з попереднім Реєстром. 

Найдешевший препарат, що на 100% відшкодовує держава, коштує 5,22 грн, найдорожчий – 863,43 грн.

Виробники лікарських засобів гарантують, що упродовж наступних шести місяців зможуть виробити і поставити відчутно більше препаратів за програмою. Очікується, що пацієнти зможуть отримати безоплатно чи з незначною доплатою понад 46 мільйонів упаковок препаратів - на 7 мільйонів більше, аніж упродовж дії попереднього Реєстру. 

Детальніше про те, як отримати ліки, дізнайтеся тут.

Журнал "ЗОВНІШСЕРВІС"

Журнал ЗОВНІШСЕРВІС 067 2021.jpg
" "