В Україні запроваджено нові вимоги виробництва та маркування органічної продукції
В Україні запроваджено нові вимоги виробництва та маркування органічної продукції.
З 2 серпня в Україні органічну продукцію маркуватимуть новим державним логотипом, який було затверджено наказом Мінагрополітики від 22 лютого 2019 року № 67.
Новий логотип може наноситися на будь-яку упаковку, етикетку (стікер), споживчу тару, контретикетку, кольєретку, ярлик, пробку, листок-вкладиш, документ, повідомлення, інші елементи упаковки, що супроводжують органічну продукцію чи належать до неї.
Крім того, 2 серпня набув чинності Закон "Про основні засади та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції"
. Закон впроваджує шість ключових нововведень, важливих для роботи бізнесу:
- запроваджується контроль та реєстрація операторів органічного виробництва та акредитація сертифікаційних органів;
- створюються відповідні реєстри (операторів, органів сертифікації), до яких буде забезпечено вільний доступ;
- виробники органіки щорічно будуть проходити сертифікацію;
- власники органічних підприємств будуть погоджувати маркування органічної продукції з органом сертифікації;
- продукція, яка не відповідає вимогам законодавства щодо органічного виробництва та маркування, буде вилучена за результатами перевірки Держпродспоживслужби;
- сертифікуватися буде не сам органічний продукт, а процес цього виробництва або обігу.
Продукт можна маркувати як органічний тільки за умови, що він:
- виготовлений відповідно до вимог законодавства у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції;
- містить не менше 95% органічних інгредієнтів сільськогосподарського походження (по вазі без урахування частки води та солі);
- містить не більше 5% за (вагою) неорганічних інгредієнтів, включених до переліку речовин (інгредієнтів, компонентів), які дозволяється використовувати в процесі органічного виробництва в гранично допустимих кількостях.
Реклама будь-якого неорганічного продукту як органічного, в тому числі використання напису «органічний продукт» в іменах і торгових марках, вважається недобросовісною рекламою.
Реалізація органічної продукції дозволяється будь-якими суб'єктами господарювання тільки при наявності відповідного сертифіката.