fermaПрезидент України Петро Порошенко підписав Закон № 87-VIII "Про внесення зміни до ст. 17-2 Закону України "Про державну підтримку сільського господарства України", який був розроблений Мінагрополітики України.

Прийняті зміни знімають обмеження щодо потужностей тваринницьких ферм і комплексів, які можуть претендувати на часткове відшкодування вартості будівництва та реконструкції. Таким чином, здійснюється реальна державна підтримка не тільки великих, а й середніх і дрібних сільськогосподарських товаровиробників.

До переліку об'єктів, вартість яких може бути частково відшкодована, також додані доїльні зали і створені на кооперативних засадах м'ясопереробні пункти.

Закон сприятиме залученню дрібних і середніх сільськогосподарських товаровиробників до будівництва нових і реконструкції існуючих об'єктів у сфері тваринництва, що дозволить збільшити поголів'я тварин і підвищить обсяги виробництва високоякісної продукції тваринництва. Закон забезпечить збереження існуючих та створення нових робочих місць, підвищення рівня зайнятості населення, поліпшення умов праці.

За матеріалами
прес-служби Мінагрополітики

abromavichysНа засіданні Уряду 28 січня прийнято постанову, яка скасовує надмірне державне регулювання в харчовій, аграрній, нафтогазовій та ІТ галузях.

“Дерегуляція складається з трьох етапів. Перший етап, який проводимо зараз – це ліквідація надмірних регуляторних бар'єрів для бізнесу. Корупційна складова, що ліквідується, становила близько 2-3 млрд. грн. Світові і наші місцеві експерти порахували коефіцієнти, яким буде ефект в інших сферах нашого життя, - стосовно детінізації бізнесу, зменшення державних витрат”, - наголосив Міністр економічного розвитку і торгівлі України Айварас Абромавичус під час презентації постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання дерегуляції господарської діяльності".

Постанова передбачає:
- скорочення термінів видачі фітосанітарного та карантинного сертифікатів (з 5 днів до 24 годин);
- скорочення переліку об'єктів карантинного регулювання для внутрішніх перевезень (на 33 види рослинних культур – жито, рис, ячмінь та інші,  які переміщуються територією України);
- скасування надмірного адміністрування у сфері обігу пестицидів і агрохімікатів (спрощення порядку проведення державних випробувань, реєстрації та перереєстрації пестицидів і агрохімікатів);
- спрощення порядку видачі дозволу на застосування праці іноземців та осіб без громадянства;
- спрощення дозвільних процедур у надрокористуванні (моніторинг і науковий супровід виключені з обов'язкових умов спеціального дозволу на користування надрами);
- скасування порядку державної реєстрації харчових продуктів дієтичного споживання.

Реалізація постанови забезпечить сприятливіші умови для розвитку підприємств (у нафтогазовій, аграрній, харчовій, ІТ галузях), дозволить отримати економічний ефект у 10-15 млрд. грн. до 2020 року, знизити собівартість продукції одночасно із підвищенням її конкурентоспроможності, а також уможливить створення нових робочих місць. Зрештою, це позитивно позначиться на умовах ведення бізнесу в Україні загалом, а відтак будуть створені сприятливі умови для надходження іноземних і внутрішніх інвестицій, підвищення позиції України в рейтингу Світового Банку «Doing Business».

Прес-служба Мінекономрозвитку, http://www.me.gov.ua/

vidsot-podatku2Вчора Кіровоградська міська рада затвердила ставки податків і зборів, які будуть надходити до міського бюджету.

Найбільшу увагу громадськості привернуло до себе обговорення проекту рішення щодо встановлення розміру ставок на нерухоме майно, відзначив під час сесійного засідання секретар міської ради Іван Марковський. В ході дискусій в депутатських комісіях, під час консультацій з громадськістю цей проект рішення постійно видозмінювався.

Як ми вже повідомляли, Кіровоградська регіональна торгово-промислова палата, враховуючи непоодинокі звернення промисловців і підприємців області, надала депутатському корпусу свої обґрунтовані пропозиції щодо необхідності встановити відсоток податку на нерухоме майно на рівні 0,1-0,2%.

На розгляд депутатського корпусу було надано останній варіант, погоджений на профільній планово-бюджетній комісії. Цей варіант передбачав ставку податку для житлових об’єктів у розмірі 0,5 відсотка а на комерційне нежитлове майно – 0,1 відсотка від розміру мінімальної заробітної плати. Іван Марковський запропонував встановити соціальну справедливість і визначити єдину ставку і для громадян, і для бізнесу.

Міська рада підтримала таку пропозицію та встановила і на житлове, і на комерційне майно мінімальну ставку – 0,1 відсотка від розміру мінімальної заробітної плати, а на присадибні та допоміжні будівлі – 0,01 відсотка. Якщо перевести це в абсолютні цифри, то, наприклад, за сто метрів площі комерційного призначення за рік треба буде сплатити 121 гривню 80 копійок, за зайві 10 квадратних метрів житлової площі – 12 гривень.

За матеріалами http://kr-rada.gov.ua/
Фото І. Філіпенка

new2Євросоюз має зробити свій внесок у зростання аграрного сектору України шляхом скасування квот на імпорт птиці та інших сільськогосподарських продуктів. Ми сподіваємося на можливість експорту вже у 2015 р. молочної продукції, свинини та яловичини до країн ЄС – навіть якщо спочатку доведеться працювати через квоти. Аграрні лобісти в країнах ЄС виступають проти надто швидкого відкриття ринку. Про це зазначив Олексій Павленко в інтерв’ю агенції “Reuters».
Олексій Павленко звернув увагу на суттєву потребу у фінансуванні українського сільського господарства. Так, лише у модернізацію застарілої системи зрошення на Півдні України потрібно вкласти близько 3 млрд. доларів. Про це ведуться переговори з інвесторами. Також відбудови потребує інфраструктура доріг, аби досягти у 2020 р. запланованого збільшення обсягів експорту зернових. Саме тому Уряд робить все можливе, аби виконати положення Договору з китайськими партнерами про постачання 1 млн. тонн кукурудзи.
«Цей договір став першою угодою подібного роду. Ми сподіваємося й на інші, зокрема в частині отримання кредитів на постачання мінеральних добрив і розбудови портової інфраструктури, необхідної для покращення вантажних потужностей».

Прес-служба Мінагрополітики
http://minagro.gov.ua/

htmlimageВідповідно до змін У Податковому кодексі України, які набули чинності з 1 січня 2015 року, кількість груп платників єдиного податку зменшено з шести до чотирьох.

Головне управління ДФС у Кіровоградській області доводить до відома платників нові критерії застосування спрощеної системи оподаткування:
перша група – фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300000 грн.;
друга група – фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; а обсяг доходу не перевищує 1500000 грн.;
третя група – фізичні особи – підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20000000 грн.;
четверта група – сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка с/г товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 %.

Звертаємо увагу, що платники єдиного податку третьої – шостої груп, які перебували на обліку в контролюючих органах до 1 січня 2015 року, з 1 січня 2015 року вважаються платниками єдиного податку третьої групи.

Крім того, з 1 січня 2015 року для платників єдиного податку 1-2 груп установлено фіксовані ставки у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом станом на 1 січня податкового (звітного) року, а для 3 групи (до якої ввійшли як фізичні, так і юридичні особи) – у відсотках до доходу.

Для платників 1 групи фіксована ставка єдиного податку встановлюється в межах до 10% від розміру мінімальної зарплати, тобто до 121,80 грн. за календарний місяць.

Для платників 2 групи фіксована ставка єдиного податку встановлюється в межах до 20% розміру мінімальної зарплати, тобто дo 243,60 грн. за календарний місяць.

Для платників 3 групи – фізичних та юридичних осіб – відсоткові ставки становлять:
– 2% доходу – за умови окремої сплати ПДВ;
– 4% доходу – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.

Для платників 4 групи (сільгоспвиробників) все залишилось без змін, а саме: розмір ставок податку з 1 га сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду залежить від категорії (типу) земель, їх розташування і визначається у відсотках бази оподаткування.

Прес-служба ГУ ДФС у Кіровоградській області

kr1Сьогодні Кіровоградська міська рада прийняла бюджет міста на 2015 рік. Його прийнято зі змінами і доповненнями до попереднього проекту. «За» проголосували 57 з 59 присутніх депутатів.

Доходи міського бюджету у 2015 році заплановані у розмірі 1,042 мільярди гривень, у тому числі – 1,0037 мільярдів до загального фонду і 38,3 мільйона гривень – до спеціального фонду. Видатки міського бюджету складатимуть 1,033 мільярда гривень. Наступний етап бюджетного процесу відбудеться 27 січня. На цю дату призначена 46 сесія Кіровоградської міської ради, на якій передбачається затвердження галузевих програм соціально – економічного розвитку Кіровограда на поточний рік і ставок податків, які будуть зараховуватися до міського бюджету.

За словами президента Кіровоградської РТПП, депутата Кіровоградської міської ради Ірини Саєнко: «Головний фінансовий документ Кіровограда  обговорювався достатньо відкрито і багато слушних зауважень було депутатами враховано. Тепер маємо докласти всіх зусиль, щоб його реалізувати».

untitledЗаконом України від 28.12.2014 № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» збережено пільгове оподаткування операцій з реалізації книжкової продукції та друкованих ЗМІ.

Зокрема, відповідно до нової редакції статті 197 Податкового кодексу від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання (передплати) періодичних видань друкованих засобів масової інформації та книжок (крім видань еротичного характеру), учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників, словників українсько-іноземної або іноземно-української мови вітчизняного виробництва, доставки таких періодичних видань друкованих засобів масової інформації на митній території України.

Згідно з підпунктом 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 Кодексу під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

Враховуючи викладене, режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість, визначений підпункт 197.1.25  пункту 197.1 статті 197 Кодексу, з 01.01.2015 поширюється на операції з постачання (реалізації) наступних товарів, які мають статус товарів вітчизняного виробництва, та послуг, а саме:
- періодичних видань друкованих засобів масової інформації та книжок (крім видань еротичного характеру);
- учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників;
- словників українсько-іноземної або іноземно-української мови;
- доставки періодичних видань друкованих засобів масової інформації вітчизняного виробництва.

При цьому такий режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість вказаних операцій застосовується платниками податку на всіх етапах постачання (реалізації) вищезазначених товарів (продукції), а саме, від виробників такої продукції (в т.ч. суб’єктів книговидання, книгорозповсюдження) до кінцевого споживача.

Таким чином держава і надалі підтримуватиме видавничу діяльність шляхом пільгового оподаткування податком на додану вартість вищезазначених операцій.

ПРЕС-СЛУЖБА ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ

vr3Як повідомила прес-служба Мінекономрозвитку, Верховна Рада України ухвалила Закон «Про технічні регламенти та оцінку відповідності», яким встановлено єдині правові й організаційні засади розроблення, прийняття та застосування технічних регламентів і процедур оцінки відповідності, а також здійснення оцінки відповідності. Цей закон - один із важливих кроків на шляху виходу українських товарів на ринок Європейського Союзу.

Для спрощення процедури експорту товарів з України до ЄС українське законодавство потребує адаптації до відповідних європейських вимог. Прийнятий сьогодні Закон забезпечить у майбутньому можливість здійснення в Україні випробувань та отримання сертифікатів, які будуть визнаватися в ЄС. Це зменшить витрати бізнесу, який наразі змушений отримувати такі документи в установах країн ЄС.

Із початку року проводиться гармонізація законодавства України до стандартів та законодавства ЄС для спрощення процедури експорту українських товарів на європейські ринки. Раніше Верховна Рада прийняла Закони України «Про стандартизацію» і «Про метрологію та метрологічну діяльність», що заклали основу подолання технічних бар’єрів для торгівлі. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України було серед розробників законопроекту, разом з великою кількістю профільних експертів і громадських ініціатив, зокрема проектом технічної допомоги ЄС із технічного регулювання, Easybusiness, Реанімаційним Пакетом Реформ та іншими.

Даний Закон створено шляхом консолідації у єдиний законодавчий акт норм двох Законів України - «Про підтвердження відповідності» і «Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності».

http://www.me.gov.ua/

За повідомленням прес-служби Мінекономрозвитку Уряд затвердив перелік товарів, експорт та імпорт яких підлягатиме ліцензуванню. Таке рішення прийняте на засіданні Кабінету Міністрів 14 січня. Перелік був розроблений Міністерством економічного розвитку і торгівлі України з урахуванням пропозицій міністерств і відомств, а також суб’єктів ринку.
Для забезпечення формування раціональної структури експорту й імпорту окремих видів товарів, виконання міжнародних договорів України передбачається, що у 2015 році отримання ліцензії потребуватимуть такі зовнішньоекономічні операції:
експорт та імпорт озоноруйнівних речовин і товарів, які їх містять (згідно з умовами Монреальського протоколу);
експорт та імпорт оптичного полікарбонату й обладнання для виробництва дисків для лазерних систем зчитування;
експорт золота та срібла, газу природного, цинковмісних і мідьовмісних шлаків, на які встановлено квоти; товарів із вмістом легованих чорних металів, кольорових металів та їх сплавів, а також антрациту;
імпорт з Республіки Македонія в рамках тарифних квот окремих видів сільськогосподарської продукції, на яку встановлено квоту (згідно з вимогами Угоди про вільну торгівлю між Республікою Македонія та Україною від 18.01.2001 р.).
Варто зазначити, що порівняно з минулим роком, постановою у 2015 році суттєво скорочено перелік. Зокрема:
не передбачається ліцензування імпорту засобів захисту рослин; експорту та імпорту фарб із захисними властивостями та паперу з водяними знаками;
не передбачається надання листа-підтвердження Мінприроди відсутності озоноруйнівних речовин у товарах при їх митному оформленні;
скорочено на 14 товарних позицій (з 29 до 15) перелік товарів із вмістом легованих чорних металів, кольорових металів та їх сплавів, експорт яких підлягає ліцензуванню (додаток 5 до проекту постанови).
Постанова знайшла підтримку Європейської бізнес асоціації, Американської торговельної палати, інших бізнес асоціацій та об'єднань.

http://www.me.gov.ua/

vr1Даний закон для підприємств, які перебувають у державній власності, набирає чинності з дня оприлюднення, а для акціонерних товариств усіх інших форм власності - з 1 січня 2016 року

Верховна Рада ухвалила в першому читанні і в цілому як закон проект Закону “Про внесення змін до статті 41 Закону України “Про акціонерні товариства” (реєстраційний №1310).
Як передає кореспондент УНІАН, за дане рішення проголосували 230 із 321 народного депутата, зареєстрованих у сесійній залі.
Даним законом знижено з 60 до 50% планку кворуму для проведення загальних зборів акціонерних товариств.
ВР вирішила, що даний закон для підприємств, які є в державній власності, набуває чинності з дня оприлюднення, а для акціонерних товариств всіх інших форм власності — з 1 січня 2016 року.

http://economics.unian.ua/

Журнал "ЗОВНІШСЕРВІС"

Журнал ЗОВНІШСЕРВІС 067 2021.jpg
" "